کتب پیشنهادی در ایام شهادت حضرت علی (ع)
کتب پیشنهادی در ایام شهادت حضرت علی (ع)

کتب پیشنهادی در ایام شهادت حضرت علی (ع)

کتب پیشنهادی

تعدیل نابرابری های اجتماعی در دولت امام علی:

این كتاب در پی آن است كه تصویری روشن از عدالت گستری امام علی(ع) پس از رسیدن به حكومت ارائه دهد. به همین منظور، ابتدا سیاست های خلفای سه گانه در زمینه، توزیع اجتماعی ثروت و قدرت را شرح داده، به ارزیابی آن ها می پردازد. سپس سیاست های امام علی(ع) در همین زمینه را توضیح داده، با سیاست های خلفای پیشین مقایسه می كند. این كتاب در نهایت، به بررسی علل تغییر نظام سیاسی اجتماعی غیر متعادل دوران خلفا و شكل گیری نظام سیاسی عدالت گرا در دولت امام علی(ع) می پردازد.

زندگی‌نامۀ تاریخی امام علی(ع):

گزارشی است تاریخی از زندگی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) که به قلم جناب آقای دکتر علی کریمی نگاشته شده است. در این اثر مجموعه گزارش‌هایی که در منابع تاریخی از حضرت امیر(ع) وجود دارد جمع‌آوری شده و البته مواردی که با دیدگاه‌های شیعی ناسازگار بودند نیز مشخص شده ‌‌است.

در این کتاب، زندگی حضرت علی(ع) به سه دوره تقسیم شده است: دورۀ پیامبر(ص)، دورۀ خلفای سه‌گانه، و دورۀ حکومت حضرت امیر(ع). این کتاب علاوه بر اینکه اطلاعات تاریخی بسیار مناسبی در اختیار عموم خوانندگان قرار می‌دهد، می‌تواند به عنوان متن کمک‌درسی برای دروس «معارف اسلامی»، «تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه» و «تاریخ اسلام» معرفی گردد.

 


دیدگاهی برای این خبر ثبت نشده است! شما اولین دیدگاه را برای این خبر ارسال کنید.
ارسال دیدگاه
Captcha